Regler angående de danske grensereglene finner du her: https://um.dk/da/nyheder-fra-udenrigsministeriet/newsdisplaypage/?newsID=779D024E-5F9B-4C19-95A7-5038D8EA05D2

Finner du ikke svaret på det du leter etter, ikke nøl med å kontakte oss på mail eller telefon. Vi vil strebe etter å betjene deg så snart som mulig.

Vi gleder oss til å ønske våre norske gjester velkommen til en herlig og avslappende ferie i et av våre mange feriehus.

Generelt
Gode ​​råd og veiledning for reisende til og på Bornholm
Vi ønsker ikke å reise på grunn av situasjonen rundt covid-19. Kan vi si opp den leide hytta og få pengene tilbake?
Situasjonen p.t. i forhold til covid-19 endrer ikke noe i forhold til vanlig prosedyre ved avbestilling og kansellering, jf. leiebetingelsene.
Er Sol og Strand åpne?
Ja, alle våre 21 byråer rundt om i landet er åpne og vi ser frem til å hjelpe deg med å få et flott opphold i et av våre mange feriehus.
Er det trygt å feriere i fritidsbolig?

Ja – sammenlignet med andre ferieformer er opphold i fritidsbolig trygt og godt. Du er i et feriehus midt i naturen og bestemmer selv om du vil søke selskap, nyte selskap med familie eller venner eller bare være helt alene.

Vi gjør alltid vårt ytterste for å sørge for rengjøring av våre feriehus. Da vi ble kjent med covid-19, ble det utarbeidet et sett med utvidede retningslinjer for renholdspersonalet vårt. Retningslinjene beskriver en rekke tiltak som til sammen skal minimere risikoen for smittespredning i våre fritidsboliger. Sikkerheten til våre ansatte og feriegjester har førsteprioritet, og vi gjør det vi kan for at et opphold hos oss skal være så trygt som mulig.

Kan vi komme inn i vårt leide feriehus uten å måtte kontakte personalet?

Ved ankomst er det enkelte steder mulig å hente nøkkelen i en konvolutt i en postkasse. Andre steder kan du bruke en personlig kode for å låse deg inn i fritidsboligen, og i de tilfellene slipper du å møte på lokalkontoret, men kan konsentrere deg om å være sammen i fritidsboligen. Ta kontakt med den lokale etaten for å høre om mulighetene i forbindelse med akkurat din fritidsbolig.

En eller flere av medpassasjerene tilhører risikogruppen for å være spesielt utsatt for covid-19-smitte. Hvordan er vi i forhold til våre forsikringer?

Dersom en legeerklæring kan vise at han eller hun ikke har tilgang til fritidsboligen i leieperioden på grunn av sykdom, er du dekket via din avbestillingsforsikring. Du er ikke automatisk dekket av avbestillingsforsikringen fordi du tilhører risikogruppen – da gjelder de generelle vilkårene for avbestilling.

Vi ønsker å si opp leiekontrakten da vi ønsker å begrense antall sosiale kontakter

Situasjonen p.t. i forhold til covid-19 endrer ikke noe i forhold til vanlig prosedyre ved avbestilling og kansellering, jf. leiebetingelsene.

Ved infeksjon eller mistanke om det

Hva gjør vi hvis en av oss har blitt smittet av covid-19 rett før ferien?

Du må sende en e-post om din sykdom til annulleringer@sologstrand.dk. Da sender Sol og Strand en lenke til deg som knytter deg til Gouda reiseforsikring. Det er imidlertid viktig at du kan dokumentere med gyldig legeerklæring.

Hva gjør vi hvis vi mistenker at en av oss er smittet av covid-19 under ferien på hytta?

En eller flere av medpassasjerene tilhører risikogruppen for å være spesielt utsatt for covid-19-smitte. Hvordan er vi i forhold til våre forsikringer?

Dersom en legeerklæring kan vise at han eller hun ikke har tilgang til fritidsboligen i leieperioden på grunn av sykdom, er du dekket via din avbestillingsforsikring. Du er ikke automatisk dekket av avbestillingsforsikringen fordi du tilhører risikogruppen – da gjelder de generelle vilkårene for avbestilling.